Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 22 September 2011

Dilema ...

As Salam..

Hadooiii..tgk2 jam aje dah nak pukul 3...cepat betul masa berjalan..alamak..anak2 belum lunch!! Kesian..mesti lapar sbb pg depa ni breakfast at 8am..ciannya bucuk2 mama nih..

Hhmm..berkejaran lari turun bawah..tgk2 Betty, Bokashi ngan Rozy tgh relax depan sliding..merajuk ke..xdok sekor pon tegur aku..tgk pon eling2 mcm x puas hati jer...ciss!!

Takpe..takpe..gi stor..amik 2 tin Quit..nampak Quit peberet..baru korg nak mengiow2 menari ceria eh...yg dalam cage blakang tu jgn ckpla..dah mcm menyanyi orkestra wayang kulit gamaknya...selesai bg makan semuanya..naik atas semula..sempat sambar 2 ketul kuih raya kiwi tart..sedapnyaaaa...2 ketul cukup, x boleh mkn sebalang mcm dulu2...dlm sedap layan kuih raya..nampak textbook Biology terdampar atas meja...shitt!!..mlm ni ada tuition!!  Nasib baik utk kelas form 4 saje..sbb form 5 masih bercuti tuition..depa tgh trial SPM..

Hand out dah prepare...aku je mood yg x berapa prepare..mmg mcm ni la setiap kali..masa nak pergi mmg payah..yg peliknya dah masuk je kelas..boleh ceria bertenaga..pung pang pung pang mengajar..lepas gian la katakan..sampai loceng balik kene ring 2-3 kali baru aku release kelas..hahahhaha...

 Motif gambar ni??? ntah..comel sungguh ekor sejemput dan paws pakcik polar bear ni..mcm ni la keadaannya aku sblm masuk kelas..revise balik apa2 yg patut..aku manusia okehh..bukan komputer , kadang2 ada yg lupa.. 

Oleh sbb tgh cuti..dah 2 thn miss marking paper..dan xde la aku nak buat analisis past yr paper mcm slalu..sorry kalau dok tanya tips ye murid2..cikgu xdok tips ler thn nie.. urrghhh..perlu contact cikgu2 lain nih..bab ni yg malas nie..

Masih dalam dilema..kemana tuju aku lepas nie..balik semula ke sekolah?? atau pon masuk mana2 dept dlm jab kerajaan..tp desas desus yg ku dengar rombakan dalam MOE..mcm xde harapan je DG41 nak masuk opis..ala..hancur harapan..

Kerisauannya...kalau masuk sekolah harian biasa..chances utk dpt subjek and jadual caca merba mmg tinggi..tp maybe  x segila dan semereng hidup aku kat skola lama tu kot..even sekolah lama aku tu sekolah yg baru..kemudahan bagus..staff room mmg cikgu sekolah lain jeles kalau tgk..tp...hhmmm..x bleh blah la..takpelah aku x masuk situ balik..dengar2 sekolah tu dah nak naik taraf (ye la tu) utk jd mcm kolej..whatever la..at the end cikgu2 aliran science tulen ttp kene pindah sbb dah x bersesuain dgn keperluan subjek 'kolej' baru tu..so aku mmg x rugi apa2 dr segi tu..

Utk terus marking paper...kita kene mengajar subjek yg kita nak marking tu..bukan xde kwn2 yg opsyen Add Math pastu tiba2 jadi cikgu Geografi..mati la!! Mcm aku Bio kalau dpt Chemistry ngan Science xpe lg..sbb aku mmg perngah ajar Chemistry..dibuatnya dpt Sejarah..takpun koman2 BM..haaaa.....tak pasal2 fail secara berjemaah student2 tu nanti..tak mo ler...

Dah la..kalo citer pasal ni..7hari 7mlm pon x abis..kene prepare utk kelas mlm nanti..FB pon kene offline..kalau x mmg curik tulang ke FB jer..ok yea..daaa....(sambil melambai ala2 Miss World...muahahhahahah...)


1 comment:

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers