Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Wednesday, 20 July 2011

Perjumpaan penuh emosi Betty - Rozy Tiger

As salam... Hari ni balik umah dgn Betty..masa dlm kereta OK..very chatty..sgtla manja..masuk je rumah..muka monyok masam mencuka..tanda2 protes dah bermula..

 Huh..umah ni ada bau lain..bukan bau Atek2..bukan bau Giant ni..hish..Betty x suka!! x suka!!

 Fuyoooo...tgk la badan makcik tu..besarnya.dia mkn apa yea agak2?? Dia makan ayam KFC ke hari2 mama..waaauuuuu....!! Fei Mau nak body mcm tu jugak!! Makcik..bgla tau apa rahsia badan menawan tuuu....!!

 Moody Betty..budak2 asrama disemburnya..tdo pon corner2..menjauh bawak diri..asyik marah2..dgn aku pon dia sembur2..sedihnya hati..padahal tgh hari td siap tdo sama2 masa kat umah Ampang..kat sana kucing dia sekor je..dia la peberet..dia la baby..dia la intan payung gunung..semua dia..

 Maa..sila tambah kibbles Fei Mau ni..Fei Mau nak mkn byk2..Fei Mau nak besar & solid mcm makcik tu..nomm..nomm..nomm..tambah lg maa..kasi penuh bekas ni..nomm..nomm...

 Pas mkn..Betty minum air..

 Oouuh..makcik tu minum air plak..OK..mesti follow..Fei Mau pon nak minum air jugak..slurrp..sluurrpp..

 Si Rozy tgk saja dr jauh..nak mkn jugak agaknye..kesiannya Rozy..lapa ke Rozyy??

 Ma..Rozy lapa..tp Rozy takut ngan kak Betty..dia asyik marah2 je..kalau dia belasah Rozy mcm mana..Rozy tak khatam lg kungfu..silat pon x pandai..takutnya...rasanya yg setaraf garang ngan kak Betty tu cuma cikgu GT Hans aje kot..dah la kak Betty tu gomok...kalau dia hempap mcm mana...huuhuhu..

 Oiiittt gelandangan..apa ko ckp hah??!! Ko kucing yg mama kutip kat pasar hari tu kan??!! Dr mula ko dtg.. aku mmg x suka dgn ko tau??!!

 Hooiii!!! Ko nak curik2 mkn yea..ko ingat aku x nampak ke hah...pegi sana..pegi jauh2..gelandangan!! Nak kene tampau ke!!

 Maaaa..dia panggil Rozy gelandangan..belagak betul!! Dia ingat dia je tau marah ke..dia tak tau Rozy punye garang lagi..dia tak tau Rozy dah habiskan antibiotik ni..Rozy dah kuat..tgk taring Rozy ni..tajam tau..boleh tembus lemak2 dia tuh...ckp je nak fight bila dan dimana...

 Apa ko ckp??!! Gelandangan!! Jgn nak tunjuk samseng ye..bedal kang!!

Eerrkkk!!! Takutnyaaa....tak jadila nak gaduh ngan dia..


P/S:  

Betty..mama tau Betty x suka Rozy tp....she's part of the family now..berbaik2la dgn Rozy..ada sbb kenapa mama biar Rozy jd indoor cat..ada sebb kenapa mama x cage dia mcm yg lain2..ni semua sbb Rozy x pandai nak gaduh2...so mama rasa dia boleh kwn2 dgn Betty..Betty jgnla garang2 sgt OK..kesian la kat Rozy..Betty x syg mama ke..x kesian ke ngan mama ni..

Rozy..mama harap Rozy sabar OK..kak Betty tu baik tp dia mmg susah nak mesra dgn kucing lain..dia suka ngan org je...kak Betty dah masuk kategori warga emas..so Rozy mengalah la sikit dgn dia OK..Rozy anak baik kan..


2 comments:

  1. Cik Betty makan tu... sampai badan dah XXXXL. Geramnyer tengok dia, masik gusti sumo, ok ni...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers