Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Wednesday 15 June 2011

Mereka bukan penyebab..jgn salahkan kucing2 saya!!

As salam

Dah pukul 2.30 pg..mata masih x ngantuk lagi..takpelah..anak2 bulus ada ni.. sume tgh meroyan..gedegang..gedegung..hhmm..jd la buat peneman. Entri ni di tulis dengan perasaan sebak dlm jiwa..air mata bergenang kat mata..aku slalunya tak cerita mende2 gini..what the heck..blog aku bukan famous pon..tak ramai yg baca..jd nak rasanya diluah kat sini..blog ni kan aku punya..suka hati aku ler...nak merepek ke hape..err..apa jd ngan wordless Wednesday aku..ntah..ke laut…

Mama belum tutup lampu..yeahh..teruskan berwrestling...hambek ni..kaki ku di bibir mu..
Errmm..daun pandan, ma nak masak nasik lemak kot..sbb kata nak wat sambal sotong esok...yumm..yumm..

Harapan aku ngan Big Boss… dalam usaha utk memperoleh zuriat bukan perkara pelik..x rahsia lg, especially dlm family..dah 3 thn lebih kawin tp masih belum dikurniakan cahaya mata..org yg kawin selepas aku ramai yg dah berjaya mendahului..apa nak kata..rezeki masing2..pusing kiri org ni pregnant..pusing kanan org sana pregnant..fuuhhh..ramai betul yg berjaya menghamilkan diri..semua berita yg aku dengar diterima dgn senyuman..bestnyer…lepas ni maybe giliran aku pulak..itu aje la yg bermain dlm kepala..bukan aku x ikhtiar...ko ingat nak dpt baby tu main campur2 kacau2 mcm wat cekodok pisang ke? Hadooiilla… Mula2 tak hirau pon dgn isu ni..tp makin lama..makin byk yg berbunyi..haisshh..x caya kuasa tuhan ke diaorg ni..bukan aku yg mngatur urusan2 yg begini..soalan2 yg di tanya kadang2 mcm soal siasat polis, kadang2 sinis..sakit tinge..tp wat dek je..tunjuk diri ni cekal, tabah..padahal kat dlm..aku ni dah hancur, luluh, remuk..pls be sensitive..imagine urself in my shoe..pls..hanya mereka dlm posisi yg sama aja tau bagaimana rasanya..

2 miscarriages..bukan senang nak lalui itu..penat berulang alik KPJ, telan pill itu dan ini..disyaki ectopic pregnancy..kene buat laporoscopy..sume dah rasa..yg paling kesal..pas laporoscopy..confirm baby dok elok dlm uterus..location baik punyer..tp nak wat camner..Allah dah tentukan..dia bukan aku punya..gugur 1 week lepas kluar hospital..hmm..maybe ada pengalaman yg lebih perit pd og lain kat luar tu..ada yg 6 kali keguguran..buat IVF x pernah jadik..tp pengalaman x seberapa aku tu ttp berat sgt aku rasa..

Tak kurang juga yg tiba2 jadik doctor segera..memberitahu sbb dan musabab kenapa aku susah nak pregnant..salah satunya ialah kucing..hhmm..aku malas nak berdebat pasal toxoplasmosis ni..bukan nak berlagak..tp sbg seorang yg ada degree in Biomedical Science..tak perlulah aku nak bertekak dgn makcik2 kepoh lagi menjengkelkan tu..lecturer parasitology aku dah jelaskan cukup lengkap pasal benda ni..ada syllabus..tak payah ko susah2 nak mengarut..apa yg di kata aku dgr saja..masuk tinge kiri kuar tinga kanan..suka2 je salahkan kucing aku..taukah kamu wahai makcik yg salah satu amalan untuk dpt zuriat ialah dgn berbuat baik dan bersedekah pada binatang..tu la..org suruh tgk Ehwal Islam ko sibuk nak tgk AF..ni ler dptnya..hakikatnya ada byk sbb kene seorg wanita x pregnant selain faktor kucing..semuanya atas kehendak Yg Esa..siapa kamu utk menidakkannya..

Ada juga yg membantu..bgtau tempat2 urut bagus di sana sini sinun..promosi produk itu ini etc..kawan yg bg buah zuriat & herbs dr Mekah..kawan2 yg mendoakan..thanks yea..aku hargai jasa korg..Allah aje la yg membalas..aku akan buat setakat mana yg aku mampu..

Kucing2 tu dah aku ngan Big Boss bela mcm anak..bila aku dah setuju bela..maka harus aku jaga keperluan dan kebajikannya..kamu pandang mereka sbg binatang..habis mulia pun ko panggil sbg pets..utk aku dan Big Boss..mereka sebahagian dr keluarga..sila faham itu..jika disuruh pilih pon..aku pilih kucing2 aku dr aku pilih kamu..so faham2 la sendiri aku suka & sayang siapa yg lebih..

Oitt..jgn nak buat mama kitaorg sedih..ko x takut ke tgk badan kitaorg yg tough2 ngan dagu yg berlipat2 ni..nak kene belasah??!! Tgn Sunkiss ni kalau lempang org demam 2 minggu tau! so jgn kacau mama saya!!

P/S: Anak2 saya ialah harta saya..enough said!!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers