Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Tuesday, 7 June 2011

Kami Sudah Pindah..


Dulu umah kita kecik jer..ala2 studio room gitu..sempit..situ la dapur situla bilik situ gak ler toilet..mama Rozy xleh masuk..x muat..mama slalu bising kami buat sepah..siap kene alas paper lama..tp nak wat camner..sempit..

Sape lambat naik hammock terpaksa tdo sebelah toilet..ruang makan depan pintu toilet..mana nak selera..sedih betul..

Nak tgk luar pun terpaksa bersempit2..x selesa sgt  =((
Penderitaan kami telah mendapat pembelaan pihak berwajib..yeayy..umah baru..x ler sebesar umah banglo Papa Giant yg 3 tingkat kat blkg tu..tp ok la, yg pntg mesti umah baru..luas umah dlm 20 x 70..standard umah teres kos sederhana biasa, beli guna skim rumah pertama..muahahahhah

Umah ni setingkat jer..tgk..mama Rozy pon muat =) pas ni x payah la nangis rengek2 suruh mama bukak pintu kalau nak p menyusu dgn mama Rozy..

Bagus..bagus..ruang dapur luas dan selesa..boleh letak bekas mknn besau sikit..toys pon masuk skali dlm umah..

Hmm..tangga pon kukuh & stabil..pnting utk pastikan keselamatan anak2 dlm umah..

Ruang mkn mmg best..mkn x bersempit lg..

Walaupun bilik atas sempit sikit tp x pe..janji ada tingkat..at least sape lambat naik hammock x payah tdo sblh toilet lg..nak tgk pemandangan luar pun senang..boleh keep an eye on mama..Big Boss pesan dok umah mesti jaga mama..sbb mama suka leka tgk Hindustan ngan citer Korea..xpon mama tdo depan tv..pastu dah ptg baru kelam kabut nak masak..

Ruang bawah tangga tu toilet..contractor belum pasang lg..ptg2 sikit katanya..hammock masih yg lama..mama kata pakai je dulu sampai rabak..dah koyak baru beli baru..hammock tu sebenarnya 2nd hand dr umah Papa Giant..depa x guna lg sbb x muat..sume overweight kat blkg tu..Tq mama n Big Boss..tq utk uncle acik too..sbb kalau xde dia sape nak angkut umah pasang siap kitaorg nie..bolehla claim KFC ngan mama pas nie..

P/S: Sila belajar bersyukur dgn apa yg kita ada..byk komplen eh..tampau nak..

6 comments:

  1. wahhh bestnya..dah buat kenduri masuk umah baru blum..ekeke ;p

    ReplyDelete
  2. hohohoh..kene order kambing golek..hehhe

    ReplyDelete
  3. best2!! budak2 dah ada umah baru..kat umah nie takde sangkar lepas je sukati nak g mana sebab plan nak beli sangkar asyik tertunda... =p

    ReplyDelete
  4. terpaksa gak dibelikan kandang tu..sbb x lama lg..makcik mok2 si Betty kita dah nak bawak balik umah..dia tu garang mcm mak tiri..huuhuh

    ReplyDelete
  5. hahaha comel2..saya pun tgh pikir utk beli rumah utk si bulus2 ni bila nak pindah nanti...tapi takut diorg tak selesa coz tak pernah kena kurung..

    ademncats

    ReplyDelete
  6. adem..anak2 aku sume berkurung..ada time2 bg lepas main dlm umah..cuma 2 ekor aje yg outdoor sbb dua tu aje dipercayai boleh berdikari..yg lain sumex leh..x selesa tu insyaallah mula2je..tp bila mkn minum ok..ada toys ok kot..biar depa nangis kene kurung jgn aku yg menangis sbb diaorg cedera kat luar..heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers