Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Thursday, 8 March 2012

Peya oh Peya..

Assalammualaikum...
Hari tu kami paksarela Peya masuk umah..dia nak balik mkn depan umah..Big Boss terus cempung dia bawak masuk..x mau sungguh dia masuk umah skrg..hangin sokmo..

 Hhhmm..lama Peya tak masuk umah yea..
Ye ma..dah nak dekat setahun, sejak mama bawak balik Rozy Tiger ngan anak2 dia..

 Tula.mama rindu tau..dulu hari2 Peya tidur sebantal ngan mama kan..Peya x rindu mama ke?? x sayang mama lagi ke??
Bukan Peya yg x sayang mama..mama yg x sayang Peya..asyik pungut anak baru jer..tension tau so Peya lari la dari rumah ikut Mail Lambung...
ni sapelah plak si muka lebar kaler oren nie..ni mama pungut kat zoo minggu lepas ke?? Ada ke lesen nak bela singa kita ni ma??

 Peya x kesian ke dgn Rozy, anak dia kecik2 pastuh sume x cukup vitamin, kurus tinggal tulang jer..Peya nampak kan condition diaorg mcm mana dulu...kamu pon dulu Big Boss kutip kan..ngape jeles sampai mcm nie..yg oren tu bukan singa la..tu Boo Yong..
Dulu anak2 dia kecik la, skrg dah besar seladang kat zoo melaka dah tu, terlebih dah segala vitamin..antar ler depa balik pasar dulu..x suka tau...Boo Yong?? eh..eh..besaunyer muka dia..mcm pinggan..pastu idung kecik cecoet jek..

 Makcik Peya..err...hhmm...oh kak Peya..saya Bokashi, anak mama Rozy..meh la sini..nak salam..slalu nampak depan sliding aje..hari ni jumpa live..hikhik
Sadap u...grrrr...!!!

 Kak Peya..jgnla marah..mehla bersalam salaman..bermaaf maafan...sniff..sniff..wanginyer kak Peya nie..
Arghh..ingat ni hari raya ke..Thaipusam pon dah lepas..sudah!!

Caner nak kluar nie..nak bukak pintu x sampai...sibuk je depa nih dok cium2 aku..tau la aku pakai perfume Channel No.5..huh..

Errr....ma..pls help me..bukak kan pintu..nak kluar..Peya duty round taman utk Rukun Tetangga mlm nie...sok Peya balik yer...


P/S: Peya ni kucing Big Boss, masa kami kawin, masing2 siap2 bawak anak masa pindah rumah..aku bwk Betty, dia bawak Peya..kenangan manis sungguh...kesimpulannya..Peya ni dah masuk umur dewasa tua gak..sebb dia 2nd senior lepas Betty..Betty pon dah xde..hhmm..Peya ni manja tp x mudah mesra ngan kucing lain..tak tau nape..kawan dia tu la satu2nya..si Mail lambung jer..mudah2an kamu sihat slalu yer Peya..

5 comments:

  1. owh..tak suka reramai yer Peya..ehehe..moga Peya sihat slalu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la tatak, Peya ni kera sumbang sikit..

      Delete
  2. Hi Peya..aunty ingatkan awak nie jantan memule :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehhehhe...dia gurl ok..muka dia mmg gitu, mencuka mento'ot memanjang...

      Delete
  3. hai peya...cibuk je semua nak cium ekk..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers