Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Wednesday, 21 March 2012

Kosong..empty..nada..zilch..

Assalammualaikum..
Astagfirullahalazim...Astagfirullahalzim...
Terpaksa aku tulis segala yg terbuku, x publish pon dalan FB entry nih, x mau hebah2..cukupla sape yg terjumpa dan terbaca..

 
Penghargaan kepada mereka yg menyusahkan aku...

Kepada Bah X (bukan nama sebenar) di Cyberjaya...

Kerani cabuk bercermin mata, 'TERIMA KASIH' sgt2 utk maklumat tak lengkap yg awak bg pada saya tu..
Pegawai wanita comel dan pegawai lelaki comot, 'TERIMA KASIH' sgt2 utk keengganan kamu berdua untuk membantu void kan surat tu walhal miscommunication jelas berlaku antara saya dengan kerani cabuk awak tu..
'TERIMA KASIH' kerana bersungguh2 mempertahankan kerani awak tu dan meletakkan SEMUA kesalahan pada saya seolah2 saya ni sangat tidak peka dan incompetent...
Alasan2 yg diberi semua bersifat teknikal..
Pokok pangkal..mau bantu atau tidak sahaja..
Ckp aje la ko malas nak kluarkan surat baru, mana da surat dalam dunia nie yg tak boleh di void...

Kepada Bah Y (bukan nama sebenar) di Blok E12 Putrajaya..

Kepada wanita (tak tau la kerani ke pegawai) bajet hot bersuara halilintar memecah bumi, 'TERIMA KASIH' sbb bercakap dengan suara guruh..hampir pecah gegendang telinga, taik telinga pon nampaknya semua dah cair..semua bahana suara speaker kahwin awak tuh..
Oh yea...'TERIMA KASIH' juga sbb membuat saya kelihatan mcm pengemis, panjat segala blok E yg ada disitu..ditolak ke sana sini mcm bola dan membuat saya kelihatan bodoh..
Mesti hari kamu senang dan bahagia kan..sbb saya dah buat semua urusan yg patut kamu kene buat...


P/S: 
Xde guna bercakap dan meyakinkan org yg mmg xde hati nak bantu kita...hingga menyebabkan sesuatu yg x pernah sangka berlaku pada kita tiba2 betul2 berlaku..mulanya tidak redha..yela..aku bukan nabi..aku x maksum..bukan mudah nak terima consequence yg terjadi apabila kesalahan itu tidak dtg daripada aku sepenuhnya..tp at the end aku kene bertanggungjawab utk SEMUAnya..

Agar tidak menjejaskan rekod, aku akur dgn keputusan itu walaupun hati x terima...aku jd tertanya2..nampak gaya bila kita jadi baik, jujur, telus..pon boleh kene pijak, nak kene jadi jahat, penipu baru selamat ke??
Mcm ni la..dunia ni bulat..skrg nie..bila kita betul2 memerlukan...seribu alasan ko bg..tunggu la bila nanti benda yg sama terkena pada batang hidung kau sendiri..baru ko rasa la...Lagipun kan dah kata, bila kita memudahkan urusan org lain..urusan kita juga akan dipermudahkan..begitu juga sebaliknya...
Mudah2an ada hikmah disebalik semua yg berlaku..

 

4 comments:

  1. haah, mmg org cm tu xde ADAB, mmg kasar bhsa aku ana, aku simpati dgn ko, diorg ni mkn gaji buta ke?..pelik pegawai tu, salah diorg pas tu humban kt kita aduh...sabar ye, ana, biar ALLAH balas perbuatan diorg. Ana, aku call ko, nape x angkat?

    ReplyDelete
  2. err...bru dtg sini..tak berapa faham situasi akak..ape pun sabar ye..spesies manusia mcm tu mana2 opis pun ada

    ReplyDelete
  3. baca pun dah rasa perit... kesian awak..

    ReplyDelete
  4. Gitu la lumrah idup Ana. Xper la, alhamdulillah, dh lepas pn azab n sengsara ko.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers