Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Wednesday 8 February 2012

Tak abis2 perbesarkan isu pegang anjing..!!

As Salam..

Skrg ni kecoh..pasal Adira AF pegang anjing..tp Adira dah terangkan dan minta maaf pada public..tu bukan anjing dia..dah..korg jgn nak buat mulut lagi yea..dosa!

Thn2 sblm tu..pasal Nanu dan Sharifah Sofia...isu yg sama juga..

Pic credit to beautifulnara

Pic credit to dezaman cottage

Pic credit to ygmenarik

Rujukan berkaitan isu ni boleh click SINI..jelas juga penerangan yg diberi..

Ini pula komen Papa Meow pada salah satu blog kat atas tu...Suka dgn jawapannya..dia salah seorang kawan yg animal lover juga..

 
 
 
 
  

Komen aku sendiri:
Anjing tu walaupun najis..dia ttp makhluk ciptaan Allah..jadi kalau dia x kacau aku, dan kalau dia kesusahan atau teraniaya, contohnya dipikul org atau dia jatuh ke hape..x salah untuk aku membantu..dulu..aku mmg fobia..lebih pada takut sebenarnya..tp skrg x lagi..jika dah pegang atau terpegang..samak aje la..dah namanya najis..ko bersihkan aje la..x payah panjang2 cerita..kan..

Pasal bela anjing..hhmm...ikut ler citarasa peribadi..tp ada kawan aku yg bela anjing sbb umah asyik kene masuk pencuri jer..dlm sebulan 3x kene pecah masuk..alasan dia bela sbb nak jaga keselamatan esp parentsnya yg dah tua tu..bayangkan 3x kene pecah umah..siang2 hari plak tu..tak ke trauma org tua tu..kesian..tp x dinafikan..byk problem juga esp kalau clean freak kan..tau2la anjing ni kan suka jilat sana sini..mmg leceh..nak kene ada separate room utk solat..ruang yg no entry utk anjing..ntah ler..bila dah ada anjing, mmg slalu dipandang serong..slalu jer ada pak2 aji dtg marah atau bg ceramah free..pepandai ler korg selesaikan sendiri...sensitif bab anjing ni kalau kaitkan dengan agama dan bangsa Melayu..sangatttttttttt sensitif..

Apapun..i'm in no condition to judge..x pantas kiranya aku menghukum dan mengata2 org hanya sebb org tu bela anjing..Itu urusan ko..aku takkan prejudis dgn korg..itu hak dan pilihan korg..aku berkawan masih seperti biasa..with or without dogs..korg masih kawan2 aku...aku xde masalah langsung dengan isu nih..jgn risau! =))

Pastukan..dari kecoh2 pasal anjing2 nie...si artis2 pakai baju dedah sana sini xdok pulak yg tegur..seolah2 menerima arus fesyen semasa...trend katanya..ceh!!! Tu belum yg mabuk2 kat kelab mlm..peluk2 jantan/betina..iskh..iskh..iskh..lagi x betul weh...itu yg perlu 'kerjakan' dulu...x gitu???


10 comments:

  1. Apesal lah nak kecoh gambar artis peluk anjing.. boleh samak kan.. tak perlu nak mintak maaf pun. Tak silap kina, tak dosa pun pegang anjing. gambar laki pompuan peluk tak nak lak kecoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula pasalnya..ikutkan x payah mintak maaf..hal peribadi tuh..tp kat mesia nih...kalau x mintak maaf..kang lagi kecoh..paham2 je la kan..

      Delete
  2. serius ckp, org memg suka besarkan isu yg kecil....pdahal samak dh ckup..bknnya 1 dosa klu kite pegang anjing...tp klu pegang laki pompuan bkn mahram, dosa...samak pon xguna...yg tu diorg xkecoh plak...hangin nih..ekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb tu la aku kata..benda yg patut dihighlight kan x di ketengahkan..benda remeh gini yg sah2 ada penyelesaian di besar2kan..malas dah aku..

      Delete
  3. Replies
    1. sama la!! pas ni suh bob dan lucy syg kat aku tau!!

      Delete
  4. anjing pun tetap makhluk ALLAH yg perlu kita jaga selain kucing. Masa ikut arwah abah study kat US dulu, mmg arwah abah ajar spya sygkn binatang bkn kucing je , anjing pun sama, siap dia prnh suruh gosok2 pala anjing tu, nk kita kasihkan binatang. Cuma kita x galak pelihara pun sebab faktor krbersihan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu aida..aku setuju sgt2..maknanya xde apa la isu kat sini kan...logiknya kalau dah najis..bersihkan aje..kan dah terang2 ada caranya..kalau rasa susah..x payahla pegang kan..memadai lah dgn ada rasa kasih n kasihankan binatang..kan..

      Delete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers