Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 2 February 2012

Kau rabunkanla sebentar mata2 depa..

As Salam...

Hii!!! weyyy..korg rindu aku x..hehehhehehe... 
Hhmm..Bokashi update blog yea hari tuh..xde keje la budak buntal debab kesayangan aku tuh...hikhik

 Beberapa hari lepas..mcm gambar tu la hidup aku..tonggang terbalik kelam kelibut huru hara sume cukup..bahana thesis kesayangan kononnya..hakhakhak...
x bernapas weh...sampai aku nak tdo pon rasa bersalah berdosa..sbb dok mengenangkan kerja2 terbengkalai..fuhhh...azab...azab..

 Tapi itula..bukan senang nak senang..x ada apa yg dtg bergolek..kene usaha..bukan ler nak kata aku giler tabah ataupon rajin tahap gaban..cuma mmg aku bersungguh2 la membuat benda nie...
Matlamatnya..no point buat thesis kalau xde value..kan..kan..

 Yang menambahkan sesak napas...bleh plak dlm kekalutan hidup tu..aku demam selsema batuk bagai..eh..eh..eh..dugaan betul..takpelah..menghapus dosa2 kecil..aku redha...dlm sakit2 tu gagah la gak buat..aku tau..kang bila dah siap..ini lah akan menjadikan kenangan manis...

 Ntah kenapa..hati x senang..makin dibaca makin byk spelling mistakes la..salah la..iskh..naik seriau..tension toksah citer..
Mmg aku kagum n tabik spring pd mereka2 yg dah settlekan phd..aku baru merangkak utk MSc ni pon dah rasa nak putus nyawa kadang2..mujur ada gak peneman setia, budak2 bulus dok teman buat keje sampai pagi..agak2 dah kelabu mata..aku gi la main sakat2 depa..tapi selalunya aku la kene sakat..bleh plak Bokashi debab tu sedap bantai tdo sebelah lappy..kalau si Lulu tu siap tersentil2 kluar lidah..tdo penuh perasaan gamaknya..geram je aku tgk..

Selain tu..aku juga sangat respect dgn kawan2 lain yg sama2 struggle dgn thesis..sbb ada di kalangan depa nih dah ada anak2 utk diurus..ada yg baru pas bersalin..

Ya Allah, Tuhan Maha Pemurah lg Maha Mengasihani..
Kau permudahkanlah urusan thesis kami2 nie..
Kau lembutkanlah hati para examiner supaya bagi markah kawkaw hebat kat kami..
Kau rabunkanla sebentar mata2 depa kalau terjumpa mana2 mistakes dan error..
Kau terbitkanlah rasa kesian dan kewajaran dlm pertimbangan semasa mereka sedang mark thesis kami..
Amin..Amin..Yarabbal Alamin...

P/S: Azab belum habis..baru separuh yg settle..hakhakhak..

2 comments:

  1. Wah..kak wat master apa? Sha pun buat master,sem akhir skrg..mmg azabbbb..huuu..

    ReplyDelete
  2. Semoga awak suksess ya.

    Baca cerita awak ni pun dah penat. Tapi tu la kan.. kagum sgt org yang boleh struggle dengan married life with anak/suami, office life and study life dalam satu masa yang sama

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers