Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Monday 8 August 2011

Suka dlm duka =) Suka sbb durian, makan2 & BW

As salam...
Dah baca entry Masam2 Petai?? Itu semua benda sedih..tensi..tensi..tensi..
Mari cerita benda gembira plak...

A few days before puasa..sempat lepak2 kat Sensory Lab, UKM KL..dok tengok2 kawan masak ngan tolong depa buat sensory test..kami ni semua under satu supervisor..so basically research thesis kami guna bahan asas yg sama iaitu soy product..senang cite..tauhu, tempe dan yang sewaktu dengannya... 

Yang bertudung tu Tasneem..tukang masak yg empunya sensory test..sebelah tu minah Arab..awek dari Iran..Shimi namanya.. awek ni kerjenya dok cium2 tempeh jer....dia suka..hambekk..kan dah jatuh cinta dgn tempeh..ngee....

 Ni masa tgh asak..so aku yg dtg nyebok2 ni jg subjek jugak ler..hehhehe..makan free..dah nama pon sensory test..makan ler...apa lagi..suka!!


 Dlm hati dok gundah gulana..mak mertua aku kirim nie...durian hebat..musang king kong youuuuuuuu...lepas la gian aku nak pekena durian..bukan sikit..sebekas besau..tak ke pengsan aku nak makan..sbb isi tebal..makan sikit dah muak..kene repeat..kalau durian biasa..12 ulas aku gagah lagi tp yg ini..5 ulas je dah nak nangis..TQ mak..I Love You..Rindu plak kat mama Ampang..bila la boleh balik pastu buka pose kat sana..hhmm...


 Apa motif aku tunjuk durian ni..tgk..aku siap picit2 lg..nak tunjukkan betapa tebal and lemaknye isi dia...suka!!


 Hhmm...bulan puasa slalu tuition centre cuti..sbb mlm nak gi terawikh kan..tp thn ni tuition on plak..haishhh...tp hanya utk form 5 aje..consider depa nak SPM..2 minggu jer pun...nasib baik....suka!!


 Ahaaa..ni bukan iklan atau promo kopi yek..Aku terkejut..tiba2 Big Boss beli kopi utk aku..apa kes??

Eh..eh..aku bukan coffee lover..aku suka teh..esp. green tea with jasmine, bergamot tea, earl grey tea..apa2 la..asalkan teh..tp dah org belikan..minum aje la..mula2 tgk ngeri gak..perkataan Barley tu..eeeiiii..berketul2 ke kopi ni..5 in 1 lagik..aku dok bayang mcm nestum la oat la..lembek2..iyeekkk...sbb aku tak suka mende2 gitu..uweekkkk...biarla org kata sedap ke hape..aku rasa nak muntah...nasib baik ini mcm kopi biasa..xde rasa pelik2..Big Boss suruh minum...utk kesihatan katanya..mmg utk aku..satu sachet pon dia takkan minum (sbb dia giler kopi)..telan je la...suka!!

 Ini yg paling menggembirakan..ethics application dah dpt balik...ada correction kene buat..insyaallah next week aku hantar ler utk org kat HUKM plak review and evaluate.....baru tenang sikit aku nak tdo...mana taknya..sebelum ni senyap jer..ntah proses ke idak..dibuang ke..haishhh...jgn memain..ethics x lepas..xleh start research wooo..bila nak complete MSc aku gini..kan...
ikut perancangan, by the time aku 35..mesti dah ada plan/sedang wat phd..ni dah 29++ (birthday I bulan Dec okehh!!) lg terkial2 dgn Msc..aku dah terlewat dan sedikit sasar dari long term plan nie..mesti bergegas..amik tindakan susulan..pantas!! Apa pun better late than never..

 Stok BW 24kg juga dah selamat amik..dugaan jugak sbb xde kereta..pastu acik plak ada kelas..teh plak tak free..tp mengenangkan si acik di ada order gak 8kg BW share ngan aku..dia pulangkan kete gak tghari tu..semata2 nak bg kete so aku leh amik BW...baik kan..takpe.. nanti bila ko memerlukan..kak tolong ko plak yea...
Tgk tu Rozy ngan Betty exited betul bila nampak mknn dia penuh gitu..mesti dia rasa secure..xde la detik2 kebuluran sbb ada stok mknn ala2 gudang Port Klang...siap nak panjat masuk makan dlm bekas tuh..heeiii...cuba beradap sikit..korg tu heroin..

 Buat pertama kalinya dapat berbuka bersama2 Big Boss kat luar..pada 6 Ramadhan..maybe pd org lain biasa aje..tp untuk org yg patah kaki xde kete..detik itu sungguh membahagiakan..terima kasih ya Allah..doaku agar jodoh ini berpanjangan hingga akhir hayat..aminn..

Masih menantikan kemunculan baju2 raya Betty ngan Rozy..Rozy kompom la muat..sbb beli size XL..kalau x, bg kat Sunkiss la jawabnya..yg risau si Betty ni..muat ker?? kang jadik mcm Flubby cik Nerq..perut terkeluar....wah wah wah..sexy le plak..tak sesuai berbaju gitu utk menyambut Syawal..so plannya kalau x muat utk 2 heroin ni (longgar atau ketat sgt) mmg rezeki Sunkiss  ngan papa  Giant la..masalahnya baju ni sume pattern ala2 gurls..tp depa tu jantan..sudahhh....dok bayang Giant pakai baju Kitty tu..dah le tulisannya Pretty...haaa...Pretty ke Giant?? haaaa.....

P/S: Bersyukur seadanya..

2 comments:

  1. waaaaa nape byk entri pasal makanan ni..perot dah munyik baru kul 10 huhuu...

    smgo mamabetty ceria selalu :)

    ReplyDelete
  2. maceh MM..gitula hendaknya..sesama la kita eh..

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers