Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Saturday 6 August 2011

Entry tanpa gambar..hanya luahan perasaan yg bersifat masam2 petai...

  Assalammualaikum, selamat pagi..
Salam 1 Malaysia..
 
Pagi Sabtu..sesambil menunggu waktu nak sahur..ni baru kol 4.45..minggu ni slow betul update blog..nak kata busy..xdela sgt..nak kata xde bahan..xde gak..penyakit M kot.. tak lain x bukan..penyakit M.A.L.A.S..
hhmmm....lebih kepada xde semangat sebenarnnya..boring sgt..dah lama x kluar jenjalan..dah rasa mcm katak dibawah tin biskut..

Masam2 petai...

  • Kete masih x siap2 lg..geram..rasa mcm nak ckp jer kat apek tu.."lu angkat la ini kereta..kasi frame then gantung kat lu punye rumah.." sbb lambt sgt..dah lama patah kaki..hati sakit..duit bank tiap2 bulan bayar tp kete x dpt guna..&%#%^&!! Ringan je mulut ni nak caci maki sumpah seranah..boleh?? Tapi sebab bulan puasa kan..aku telan jer semua...gulp..gulp..
  •  
  • Bila xde kete..perlu la tebalkan muka pinjam kete adik beradik..mana2 yg free..sape2 yg x guna kete..mostly pinjam kete adik2 ipar..adik2 aku..hhmm..hampeh!! x leh harap!!
  •  
  • Bila xde kenderaan..antara keje yg tergendala ialah soal nak amik ethics application aku kat UKM..lg lambat settle ethics lagi lembab la perjalanan research aku nanti...benci!! Fuh..fuh..focus..focus..kalau ini dah bising2 mcm mana nak harung kalau buat phd nanti..gambatte pd diri aku sendiri..Go Anna Go!!
  •  
  • Mcm mana aku nak amik BW yg 24kg tu kalo xde kete..dah ler tempat amik BW ni strict dgn pick up time..tp itu aku paham sbb dia letak stok sume kat umah..kene la clear cepat2..understood ler..
  •  
  • Jalan2 dan date ngan Big Boss mmg payah..jauh skali..sbb xde kete..takkan aku nak naik teksi..dah ler umah aku nie kenderaan awam payah..x kose ler aku nak menapak sampai ke umah flet depan tu..alternativenya..dok umah saje ngan furbabies...sbb kadang2 mcm rasa nak muntah darah kalau tgk status FB ala2 manja gedik laki bini..halooo..aku pon ada laki jugak..takde la setiap aktiviti ngan pergerakan nak update..pls la..dok serumah pon nak berbalas2 status FB ker..bukannya korang sekor dok Afrika sekor dok Iceland..kalau sekali sekala aku paham ler..kadang2 sekor online lappy sekor online guna hp tp kalau dah selalu sgt..ada unsur2 riak pon ada...rasa mcm nak lempang laju2..kan..hhmmm....depa mesti kata aku jeles dengki iri hati..whatever la...apa kes nak dengki..bukan laki ko tu Tom Cruise ke Brad Pitt ke..WTH..jauh panggang dari api okehh!!
  •  
  • Nak beli barang keperluan dapur pon payah..kene kejar masa beli masa hari Rabu lepas tuition..sbb gi tuition pinjam kete kan..sekali jalan la..abis tuition kol 10.15..gedebak gedebuk..dlm 10.30 baru kluar dari Bangi..Carrefour ngan Tesco tutup kol 12 kalau weekdays..tak ke macam pertandingan Shop Till You Drop..berlari2 amik sayur..berlari2 amik ikan ayam..kalau dah berlari memanjang of kos ler ada barang tertinggal..lupa nak capai masa tgh lari2 tu..giler betul hidup aku bbrp bulan nie..dlm byk berlari2 tu..aku ni stil x kurus2 jugak..hak hak hak..

Kalau x cukup sabar..mmg boleh giler..
hari2 dok urut dada..tahan sabar..bila lah azab ujian ni nak abis..tp..Allah x bg musibah yg kita x leh nak hadapi..tapi dlm nak tungguh musibah tu berakhir..haishh...sabar2..tawakal..

Sbb tu la bila ada yg bising sound aku kenapa lama tak dtg jenguk la dtg sana la..dtg sini la hape..mmg berasap arr tinge..aku nak hadapi hidup hari2 dgn xde kete pon payah lg ko mau tanya bila aku nak gi sana sini..aku nak pi naik apa?? 
naik kuda?? 
terbang?? 

Sila paham masalah aku.. Pffttt..

P/S: Astagfirullahalazimmmmmmmm.....        dah habis luah perasaan
mengucap..mengucap.. :p

1 comment:

  1. hahahahaha...sabo sabo

    faham perasaan anda, itulah gunanya blog leh meluahkan prasaan, harapnya lega dah pasni yerk ;)

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers