Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Wednesday 3 April 2013

Part 4: Gala Dinner + Penang

As Salam...

Haaa....aku lagi laaa....sambungan dari Part 3 pulak.....ko ingat citer2 omputih je mampu nak bersekuel2 bagai....matik ler org kata aku syok sendiri tulis entry jenjalan berjela2...tapi pedulik hape kan..aku punyer suka la...kehehehhehe....

 Balik dari Krabi...mlm tu ada Gala Dinner dan kami pilih utk makan di Four Season Restaurant...yg chinese restaurant tu ada oink oink..so xleh la nak pi mkn kat sana..
Ala..makan2 formal katanya....ada dresscode..so jgn ngengada nak dtg pakai seluar pendek dan baju Hawaii ek...nanti kene halau..hohoohoh..
Ni table kitaorg...benda yang terjuntai2 tu ialah cheese stick..itu sedap okeh...sementara nak tunggu course kami mula..kami kekahkan dulu la cheese stick dan roti2 iteww...kehehehhe...

Mlm tu..acix Nana kita ni x brape sihat...mula2 pikir..ala...x best la kalau sorg lagi pufferians tade...tinggal la aku sorang perempuan terkontang kanting nanti..Ehh...tiba2 dia muncul seh!! Daebakkkk!!
Makanannya bolehla tahan..ada yang sedap...ada yang hanj...appertisernya ada 2 choice tau..either ko pilih udang atau Farmer's salad...oleh kerana nama farmer tu mcm sedih sgt...so mereka2 yg allergy udang pon fefeling amik menu udang...sudahnya...aku makan appertiser 3 pinggan..tolong perabih utk mereka2 yg allery udang itu...kehehhehe...burrppp..... 
Menu yg lain ialah soup..then main course leh pilih la nak steak ka..nak chicken parmagianni with pasta atau nak yg seafood stuff...desertnya sedap..lupa aku namanya..tp sbb kenyang..aku hanya mampu perabih yg aku punyer jek..x sempat nak rembat dessert org lain...kihkihkih...ouhh...dessertnya tiramisu...peberet tuh...

 Dah kenyang...merayap lagi kat deck 4..
Aku suka pic nih...sbb apa...diam2 janji pakai sesama belang2....kehehhehe....pufferians yg comel sgt...pastu sopannnnn sgt kan....very the wanita melayu terakhir..arrr...dah macm masuk bakul angkat sendirik kan...ahh...pedulik ah...

 Ini apa??? ouhh....Big Boss feeling2 jadik staff cruise..."Sir, please show ur access cardddddd...."
Eekkkkk.....rimas aku dgr ayat tuh..mostly staff atas cruise ni pinoy tau..so dia punyer pronounciation utk huruf 'R' itu sangat la pekat....ada juga staff dari China, Indonesia dan Malaysia...yg aku perhatikan mostly staff Melayu duduk kitchen..maybe sbb nak pastikan dapur bersih dan mknn nya yakin halal..staff Melayu xdok yg keje selain kitchen yg aku tgk..katanya sbb English terabur berbanding yg pinoy2 tu...

 Nih apa nih?? Sila rujuk Part 3 punyer entry...ni la Ratu Hayam Siam yang termashur...lentik uollss....
Lepas makan..kami naik deck 6..sajer jalan2 hirup udara malam..kasi fresh sikit...apa barang duduk terperuk dlm cabin kan...siap ada yg kene tegur sbb baring2 atas boat penyelamat (hahahahhahah....) Deck 6 ni sebenarnya penuh dgn boat2 penyelamat dan pelampung2....ala..kalau citer Titanic..tempat yg ada byk boat utk selamatkan diri masa kapal nak karam....
Lepas dah abis tawaf deck, kami pi mkn supper...Ya Allah...mmg selang bbrp jam makan....pastu makan lagi...mmg cukup mkn sungguh!! 
Masa mkn supper tu ada kes jugak..kes apa?? kes laici mengecut sbb dijirus dek teh panas...kemudian disyakki nangis dalam kabin..bila ketuk2 pintu x buka hingga dikhuatiri sudah terjun laut di perairan Krabi..x kurang juga assume dia sedang baring bogel2 atas katil utk menenangkan laici....arrr...apakah?? Siapa laici?? Biarlah rahsia..hanya dia jek yg tau siapa dia...wahahahhahah....

Esoknya..kami berlabuh semula di Penang...habisla short vacation nih..turun2 jek...carik nasik dulu...haaa...nampak je kari2, ayam2 yg bergolek bergelimpangan...semua cerah mata..rindu nasik ngan lauk pauk gamaknya...

Sudah mkn check in dulu...bila perut dah kenyang..mata pon dah berat...aku dok ingat katil ngan bantal jek dah...Kat hotel ni...bilik bestla..katil sume ok..tapi aku paling suka toiletnya...bak kata Big Boss..toilet sexy!! Tak mampu nak citer ke best san toilet tu..korg pi tgk sendirik la ek..

Selepas check in..depa nih pulun la pi swimming...mkn2 tepi pool bagai bangbo blanjer...gigih sgt... Aku?? Aku takdok ler..aku tewas.... melayan tdo sampai petang....zzz...zzz..zzz...

Malam...apa lagi..carik mkn..dah sampai sini..mkn mende yg biasa la..laksa...rojak pasembor...char kuew teow..Balik tu sempat singgah mekdi lagi..beli McFlurry...perut apakah semua ini???

Sekejap jek..dah tiba masa utk balik KL..singgah la kedai Hard Rock tu beli tshirt sikit...hhmmm...

Ehh...ehh...belum balik lagi..sempat singgah Restoran Kapitan..khas sbb nak makan dan tapau balik KL beriyani claypot nya...Ya Allah..Ya Allah...Ya Allah..x benti2 mkn...tp ini mmg my fav sgt...aku bukan penggemar tegar nasik beriyani..makanya aku sgt memilih kalau nak mkn beriyani..so ini ialah antara yg sangat sedap dan sesuai dgn palate aku selain beriyani kat Spore..sbb tu mesti tapau bawak balik KL...kalau x...mau nangis sbb dok teringat2...

Tersandar kekenyangan...burrpppp...alhamdulillah...syukur pada Allah diberi peluang dan rezeki utk merasa mknn yg sedap nih..muka masing2 kepuasan...dan kekenyangan......


P/S: Pic dari Part 1 hingga Part 4 ini kredit pada bangbo dan teh..maseyyyyyyyyy.....


1 comment:

  1. Huntong laaaa!!! Ya ALLAH...Ya ALLAH...Ya ALLAH...Ya ALLAH...Ya ALLAH...!!

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers