Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Wednesday, 10 April 2013

Undi Jgn tak Undi...

As Salam...

Haiii....td tgh hari dah announce kan...hari mengundi untuk Pilihan Raya Umum 2013 (PRU13) jatuh pada hari Ahad, 5 Mei 2013....haaa..korang dah mendaftar belum?? Kalau belum...rugila...sbb setiap satu undi itu berharga...

Bagi yg mengundi..korang ingat lagi ke kat mana tempat mengundi?? Aku mmg x ingatla..walaupun sblm ni ada jer yang hantar kalender berserta lokasi mengundi kita tuh..mana aku campak kalender tu pon tak tau..
Kalau nak semak senang jer..pergi jer kat SPR punyer website kat sini http://www.spr.gov.my/

Bila dah klik link tu..keluar la page rupa camnih...pilihla bahagian Semakan daftar Pemilih..lama gak tunggu..mesti tgh bz...

Pastu kluar la window mcm nih...isi la no ic korang...then klik semak..nak semak utk seisi rumah pon boleh..utk mak ayah semua...jimat masa la gitu...

Pastuh kluar la maklumat pengundi yang dah mendaftar...kalau ko x daftar..mmg x dapat la window nih...so mmg kompom la aku mengundi kat Ampang...hhhmm....kalau rasa2 perlu print..tekan sajer print..mudah kan...Ebee...ebee..ebee..pon leh buat....kihkihkih...

P/S: Bila tarikh buang undi dah kluar...jatuh hari Ahad plak tuh...byk kawan2 dah tanya..so Isnin 6 Mei tu cuti ke idak??? Almaklum yg kg jauh2 nak balik mengundi...highway kompom jem mcm nak balik raya....so cutikah kita?? Owh..tinggal tanda tanya.......


2 comments:

  1. hahaha rmai yg kata cuti...dan2 jd syiok pulak hari mgundi jatuh hari ahad :)

    ReplyDelete
  2. yang terbaru kan ade keluar.. tempat mengundi dan saluran brape.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers