Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Friday, 7 December 2012

Raikan Cinta 5 Thn Bersama

As Salam...

Ehemm...ehem...mood gembira...mood bahagia..mood ceria...
Pada tarikh ini 5 thn yg lepas..aku & Big Boss selamat diijabkabulkan..bermula dari itu..bermula episod baru dlm hidup kami..menjalani hari2 sebagai pasangan suami isteri yang sah....

Bak kata org, the first 3 yrs of marriage life is the hardest part...yeke?? Hmm..iye ler kot....sbb kita masih lagi adapting dgn cara hidup yg baru..selama ni solo..takde sape nak amik kisah apa ko buat...tiba2 udah berdua..kene amik kira perasaan pasangan kita..byk perkara yg dulunya biasa..kini perlu mintak izin..perlu bincang..perlu persetujuan...Untung sesetengah pasangan dlm masa terdekat tu udah bertiga plak...oppss...kami masih menunggu2 rezeki itu...mohon didoakan ya kawan2..

 Masa tunang.. 25 Dec 2006...Krismas masa tuh...ngeh ngeh ngeh...org masa nak tunang berpulun2 nak kurus..aku? hhmm...ko nak ko tunang..ko x nak..ko blah...hahhahah...

Hari nikah...hari ni!! 7 Dec 2007.. 071207..suka I tau..dpt laki la katakan...sumpah gatal weh!!

Masa kenduri belah aku..8 Dec 2007..My birthday hoccay...sbb tu ada 2 cake..1 kek kawin..1 lagi kek birthday...Ngape la pic ini yg di snap..masa tu pas mkn biadap beradap..so suh Big Boss check kot2 ada terselit cili ke hape..hahahhahah....
Masa kawin..x hingin langsung nak pakai lace,..sbb aku rasa..lace tu common..masa pi dinner ke..function2 pon bleh pakai lace..tp songket tak mcm tu..it's not like everyday u wear songket..ada ko nampak makcik2 pi pasar pakai songket??? Ada ko nampak hakak2 pi mall pakai songket?? Nan ado!!


P/S: Doa dipanjangkan jodoh..

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang……

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan… Dia milikku, tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Kukuhkanlah ukhwah Islamiyah kami… Agar kemesraan itu abadi…
Ya Allah… Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi…
Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ke tepian yang sejahtera dan abadi…
Istiqamahkanlah kami ya Allah…
Demi meneruskan perjuangan kami dalam medan dakwah yang penuh cabaran ini…
Jika ikatan yang Engkau tentukan ini… Adalah satu pemangkin bagi kami…
Untuk menyambung rangkaian mata-mata rantai.. Penerus perjuangan yang tidak akan terhenti ini…
Maka jodohkanlah kami…
Moga putra-putri kami bisa menjadi muslimin dan muslimat…
Pendokong jamaah… Penggerak gerakan Islamiyah…
Tetapi ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan… Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh dari pandanganku… Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan peliharakanlah aku dari kekecewaan… Jika aku gagal menagkis kekecewaan itu…
Pelihara dan mantapkankanlah imanku… Moga kekecewaan itu tidak menggugat gerak kerja Jamaahku…
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan… Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah… Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkan aku dengan takdir-Mu… Aku redha dengan segala ketentuan dari-Mu…
Inilah ujian pentarbiyahan buatku… Sesungguhkan apa yang telah Engkau takdirkan…
Adalah yang terbaik untukku… Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…
Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaanku… Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini…
Janganlah engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan sefikrah yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Sama-sama dapat terus bergerak di dalam Jamaah Islam…
Andainya sudah ditakdirkan buatku… Pendokong Jemaah bukan jodohku…
Mantapkanlah tarbiyahku… Agar aku mampu membawanya bersama melalui liku perjuangan ini…
Sama-sama berusaha mendaulatkan Islam… Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah padaku keturunan soleh dan solehah…
Yang pastinya menjadi aset utama penegak syiar agama-Mu…
Ya Allah …
Redhakanlah perjuangan kami… Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan peliharakanlah kami dari azab api Neraka…

Ameen…ameen Ya Rabbal a’lameen

4 comments:

  1. semoga akak berkekalan sampai akhir hayat..amin.. :)

    ReplyDelete
  2. Happy anniversary mama bety n bigboss!
    Moga berbahagia hingga ke syurga

    ReplyDelete
  3. happy 5th annuversary babe.

    moga semua yang baik di hajati di maqbulkan Nya
    semoga segala urusan baik di permudahkan Nya
    semoga kekal bahagia selamanya

    aminnnnn

    ReplyDelete
  4. hoiiii ya allah macam retis la ko masa muda muda!!!
    tahniah datin malia and dato' lobert!! raikan cinta dan semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers