Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Friday 17 August 2012

Monolog sebelum raya yg penuh emosi kononnya..

As Salam....

Hari ni last day kita bekerja..ada yg dah mula bercuti sejak semalam...ofis mmg lengang..kat floor aku nih pon bbrp bilik je ada org ...lain sume sudah kunci..gelap gelita...tambahan hari ni dpt hlfday..sume balik 12.15...aku lewat sikit..tunggu Big Boss fetch lepas sembahyang Jumaat..

Kami balik kampung pada hari raya pertama..ye..ko tak salah baca.....HARI RAYA PERTAMA..haa..jgn nak komplen2...aku dah nak balik dah bagus..ikut hati yg sedang x brape best nie..aku rela raya kat KL..raya depan tv..raya dengan kucing2..tapi apa nak buat..anggap saje xde rezeki nak raya di Spore dgn family di sana tahun ni...dah lama sgt x jumpa family di sana..tambahan bibik ie makcik aku turun dari US..bukan nya tiap2 tahun dia balik Spore...hhhmm... sedihla!!

Bila dah decide nak balik kampung, kepala pening, apa nak bawak balik, thn ni biras merangkap hakak partner in crime aku di dapur cuti bersalin...ala..lagi buntu..slalunye..kautim dengan dia juadah apa nak masak..this year aku lone ranger ah....buat je apa yg ku mampu..Sempat la jumpa hakak aku tuh smlm kat umah mak...comel baby girl dia..suka!! tp nak pegang takut la..baby kan..aku xde experience..pegang kucing bolehla..

Adik2 ipar sudah sound nak laksa..eh...eh..eh...menu tahunan hoccay..baiklah!! laksa it is...
Tapi laksa jer?? malas la nak masak lauk pauk thn nie..thn lepas siap bawak nasik lemak, sambal sotong, ayam masak madu, laksa etc..thn nie..hhmmm...selain laksa..bawak spaghetti je la...kot2 ada yg nak gelak2..almaklum..raya x sesuai mkn spaghetti katanya..hhmmm..sudah..nak mkn..makan..x nak mkn..DIAM!! Nak buat spaghetti biasa2 jer..meatball atau chicken drummet?? ada yg reply bubuh daging cincang..mengekek aku gelak..mmg la ada daging cincang ngan cendawan tu..sebagai tambahan maksud aku..xkan nak bogel2 mcm tu jer kan...x seksi ler spaghetti I youuuu..hekhek..

Baru berFB dgn sepupu di Spore..hati dah x boleh tahan..sedih sgt..pagi td masa call mama di railway pon mcm dah nak nangis..aku nak balik Spore la..hampeh!! hampeh!! nanti sambung lagi..emosi x brape stabil skrg nie..

P/S: Xde beza...


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers