Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Thursday, 30 August 2012

Cekodok..cokodok..tp bukan kodok hokeh..

As Salam...

Motif post ni..???
Aku dah kempunan nak mkn cekodok nie..alahai..rindunya...
Tak sempat2 nak buat, walaupun nak buat tu xde la susah mana tp..mmg x sempat..disyakki tepung juga dah abis..x sempat sopping barang dapur lagi sejak balik raya hari tuh..

Ni gambar sebelum2 raya..alahai..bancuhan cekodok je pon..mcm biasa, tepung, garam, air, telur..kehehehhe..mudah kan..ada org suka buh serbuk penaik la hape..suka hati ko ler..
Yg pntg dlm bancuhan ni ada
Carrot disagat
Butir jagung
Bawang
Udang
Crabstick dipotong2 (kadang2 guna fishball atau kedua2nya sekali..tamak haloba betul...hehehe)

Haaa....terliur..walaupun cekodok ni x berapa nak bulat n montel2 mcm mama selalu buat..yg penting, rasa x lari!! Sedap!! Dpt plak mkn time panas2 dengan air teh ke hape sesambil tgk drama korea..mmg terangkat weh...

P/S: Mesti buat dlm minggu ni juga...segera!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers