Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Monday, 30 July 2012

Bila rindu dtg lagi...

As Salam...
Hari ni..tiba2 hati terpanggil nak tgk pic Betty..rindu sgt2...
Dah 6 bulan Betty pergi, rindu hari2..x pernah surut..x pernah lupa..
Kuat betul ikatan jiwa yg Kau wujudkan antara aku dgn makhluk comel nie ya Allah....sob..sob..sob..

 Gambar Betty di hujung usia nya..time nie dia masih sihat..masih berisi..masih notty..x padan dgn tittle nenek..almaklum la..dah umur 15 thn..senior citizen..

 Ni pon sama..masa ni tgh sihat..masih membulat..jln pun ala2 gengster..gengster tua..hehehhe

 Kerjanya tdo ajer..x kisah dimana2..asalkan ada kipas dan org dia nak sendeng2..mulalah dtg menyempit..

 Xdpt tdo atas pangku..tdo kat kaki pun jadilah...janji dkt dgn kita..

 Selagi org tak layan..selagi tu dia buat muka 25 sen..mana tahan kalau asyik dipujuk rayu macam ni..sudahnya aku kalah..aku dukung2 jugak budak nie..walaupun beratnya MasyaAllah!!

 Dah puas disayang2..di timang2...baru dia pergi tdo sendiri..manja betul..rindunya mama dgn kamu Betty..

 Masa ni..Betty dah mula susut berat badan dan tahap kesihatan..tgk bulunya yg comot2 tu..dia dah x kisah nak groom diri sendiri..sayu mama tgk kamu..mama x sangka kamu sakit..notty kamu ya..x bagi clue pon..x mau mama risau ya..sob..sob..

 Antara last pic dia..badan makin susut..tgk collar leher dia..longgar benar nampaknya..walaupun lemah..digagahkan jugak dtg bila kita panggil2..setianya kamu Betty...sob..sob..sob..

Anak comel yg ku bela sejak thn 2000 hingga 2012..12 thn mama bela kamu..masakan dpt melupakan kamu sekelip mata..bertabahla duhai hati..sbb yg hidup itu pasti akan mati...sob..sob..sob..


P/S: Jika mama diberi peluang bila di sana nanti..pasti apa yg mama minta pada Allah ialah supaya kita dipertemukan kembali..tak lupa Uyung, Mail Lambung dan Nell juga..InsyaAllah..


3 comments:

  1. Bersabar dan bertabah la wahai HATI...

    ReplyDelete
  2. sesekali ada kalanya pasti teringat wajah2 si comel yg pernah singgah dlm hidup kita, sedih..

    ReplyDelete
  3. syahdunya baca...lama dia dgn mama betty kan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers