Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Saturday 19 May 2012

Pergi pindahla, menyampah!

As Salam..
Hhmmm..kesian blog ni..bersawang2..lama dah terbiar..huhuhuhu...

Lately aku busy...memandangkan dateline bertimpa2, jadi settlekan keje2 yg urgent dulu ...tambah plak..ada kelas tuisyen..balik dari keje, rehat kejap, siap2 terus pi tuition..balik umah habis awal pon nak dekat kol 11..balik tu..hhmm..mmg collapse la kepenatan...

Takpe la..selagi ada kudrat dan daya utk keje..keje je la..Lillahita'ala sudah ler..kan..Tension xde sangat..lebih kepada penat...at least kepala aku ringan..bila xde tuition, aku layan tv, beza sungguh life skrg..
Dulu..keje skola x abis2..but stil..aku rindu sangat dgn aktiviti P&P dlm kelas, aku rindu gurau2 dgn student, aku rindu lab Biology the most...haishhh...ikutkan hati nak aje apply jadik lecturer..tp bila tgk beban keje...hhmm..x selera plak..aduh...dilema sungguh..

 Dlm kesibukan dan proses adaptasi new workplace..aku jumpa sekor seorg hamba Allah nie yg satu unit dgn aku...jumpa depan2 mmg mcm bodoh2 alang, lembik, mcm lembut, slow ala2 siput pencen, rupa mmg x cun mmg mcm naive sangat..

Tp sungguh x sangka..orgnya licik..speciality dlm urusan2 mengular dan curik tulang, ada master dlm hal tipu kedatangan, pandai putar belit cerita/fakta dan fulltime dlm menyebarkan maklumat2 palsu..suka pamerkan kebizian tahap gaban, jalan sana sinix tentu hala, padahal suka tangguh keje, mmg lakonan mantap weh tahap grammy award..kalau nak cerita kebijakkannya dlm hal2 tipu2 nie seribu satu mlm x abis..

Hal dia bawak mulut tu satu hal, aku yg baru masuk x sampai sebulan pon dia bleh petik, nama... ada pegawai pon x buat keje..what the hell??!! sah2 aku baru masuk, kenal sesape pon idak, sikit2 blaja urusan2 yg berkenaan, depan aku mmg baik, blkg aku..mcm &%##%T^@!  
Hhmm...oleh kerana ramai dah x tahan dek mulut longkang dia nih..ura2 akan ada pertukaran..harap2 ko masuk unit yg boss nya garang mcm raja bersiong atau naga tasik chini..baru tau langit tinggi ke rendah...siap ko!!


P/S: Sesi luahan perasaan kekdahnya..wuwuwuwuuwu...

1 comment:

  1. heeee.. sabar2...mana2 org sama je, ade hati busuk..

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers