Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 7 March 2013

Serba tau..ye ke tau??

As Salam...

Hari ni dah Khamis....yes!! yes!! Errr..kenapa kah?? Yela...esok Jumaat weh..then weekend...hoorayyyy...hoorayyyy...
Minggu ni agak tepu la dok ofis...bahana mengerjakan Fail Meja ni...arrr...jgn lepas ni nak ada fail kerusi ke..fail almari ke hape...x laratt......lemau dah ni...Sebelum ni mana pernah pegang fail meja pegawai pengurusan..fail meja guru adalah...so..kene la ringan2 kan mulut..bertanya..yela..malu tanya sesat jalan..sesat lagi menyesatkan...salah semua nanti...kan...

Ckp pasal tanya2 ni...ehh... ada sorg kawan ni...serba tau sokmo...arr....apakah???
Ko sebut je apa...ko petik je topik apa...dia tau la..dia ada la...pak dia la..mak dia la...sepupu dia la...etc..etc..abis semua susur galur family dia keluar...haaaa....tak larat dah nak layan....

Kami2 ni pon perasan la pasal mende ni dan sudahnya tertanya2 la..ehhh..iye ka dia tau byk mende...byk connection and kabel sume...yela...dah apa aje yg weolss sebut semua tau kan..wah..ajaib nih...ada magic globe kah??? 

Kalau isu bahasa pon sama...english only...my malay biasa broken2 katanya..anak mix kekdahnya....mak datokkk...apakah?? Tapi..aku dengar pronounciation dia pon ke laut...nak pitam rasanya...Itu belum acixkurung atau sepupu Queen of England dengar...kalau x mesti mereka akan terdemmit dan terkesima...X mampu dan x lalu la aku nak perbetulkan sepanjang masa...bukan isu kedekut ilmu..cumanya nanti aku plak dikatanya eksen..so aku sengih2 sajork...dlm hati mengekek gelak..udah mcm digeletek2 jiwa raga aku...


So..1 hari...weolss borak2..then dia mcm biasa la dgn rutin serba tau dia...hah..aku pasang jerat la...nak menduga...sama ada dia ni mmg pandai atau memandai2 je lebih....arrrr...aku petik la satu rancangan tv radio masa kini...alkisahnya...rancangan tv radio ni..x pernah wujud pon...aku pon saje la goreng pok pet pok pet...pastu....haa...pastu....yg bestnya...dia bleh mengiyakan...dannnn..siap menokok tambah cerita gorengan aku tuh....ha ko..caught redhanded gitu! Mengekek2 aku gelak dlm hati...so aku tau la..dia ni x pandai mana..tp suka act pandai dan memandai2...hhohohoohoho...kantoi sudaa...Ya Allah..kelakarnya!!

P/S: 
Astagfirullahalzimmm...mengucap..mengucap....hahahahhahahha *gelak setan*
Moral of the story...kalau ko rasa ko pandai..ada org lagi pandai dari ko..kalau ko rasa ko cantik..ada yg lagi cantik di luar sana..kalau ko rasa ko serba serbi sempurna...ternyata ko gila...sbb manusia mmg x sempurna...kan...





1 comment:

  1. Wakakakakak!!! Horor berkawan dengan orang serba tau dan perasan SENTIASA CANTIK ni.. Wohaa!!

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers