Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Tuesday 5 March 2013

Beronggeng di Broga

As Salam..

Sabtu lepas..ada outdoor activity..nak pi panjat Broga katanyer...gigihla...pagi dah kluar umah..meninggalkan tilam empuk, bantal bucuk dan Ebee..ebee..ebee utk tdo bersendirian....haishhh...sadis!!
Aku bukan suka activity outdoor..agak berat nak pi...tapi kawan2 beriya2 mengajak...go challenge urself katanya....arrr.... mengesot2 la aku gagahkan diri...

 Ni la budak2 yg gatai nak naik Broga..time ni dah turun..dah selamat....

 Tgk tu..siap menari2 berpusing pelok pokok..suka sesangat ler tu....Aku? Setengah mati...mintak nyawa!! Hhmm..aku sedar diri...mmg x fit pon utk this kind of activity..mengah2 gagahkan jua...kejap2 benti..kejap2 benti....mana tak nya...last aktiviti aku yg berupa ini ialah pada thn 2005...almost 10 yrs xde buat mende2 mcm nie...

 Bila dah benti kepenatan...mmg rasa nak nangeh tau...pastu kan...mmg emosi giler la..kesian kawan2 yg konon2 jerit nak bagi semangat..kene marah dgn aku lagi ada...kesian depa...maapkan aku yea....I emosi sbb I sangatla penat lagi mengah masa tuh....hahahahhaha!! Udahnya..muka pucat..bibir pon pucat...dah takut aku pengsan plak...so I naik halfway jek..siap ada Cah jaga..kehehhehe...masey Cah!! Cah selalu dah naik Broga nih dan dia ada byk experience panjat bukit gunung sana sini..so sementara dia jaga aku yg dah separuh nyawa kepenatan tuh...siap jadi ala2 guardian kat situ...yela...ramai yg dah terslide masa nak turun..so guardian ni bagilah guide kat mana dan mcm mana nak turun...

 Bila dah reda penat..org pon dah surut..kami berdua turun la slow2..Masey la Ecah jaga aku time tuh..xde jatuh ke hape...org lain slide sana..tertonggeng sini...syukur...
Sampai je bawah..apa lagi..order air kepala kelapa la...Nikmat...nikmat...
Pic ni..si bangbo la h ni...masa nih..aku gigih korek isi kelapa guna sudu lembik..phaittingg!!!

 Mereka2 yg gigih mendaki...hebat...hebat...

 Ni la cik guardian aku tuh..Masey Cah...jasamu dikenang....ngee...

Yang kiri...giler panjat bukit gunung bagai....yg kanan..takut nampak bukit gunung bagai...
Hik hik hik...tamo..tamo...x nak naik lagi..kalau nak naik jugak..kene pastikan body fit and ofkos ringan...susah jadi kenderaan berat ni...lane kiri sokmo!!
Dah abis tu..semua berkejar ke Petronas...apa lagi..carik toilet la...dah sebijik air kelapa ko bedal kan..hahhaha..then terus jumpa pakcik Kenny kat The Mines..apa lagi...makaannnnn.....lunch katanyer....hehehhehe...

P/S: Better late than never...kan..Pic credit to bangbo




No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers