Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Monday, 8 October 2012

Lempang nak?!

As Salam..

Huurrmm..
Pagi Isnin...patutnya ceria..xmo ler layan Monday blues...tp ada plak yg menspoilkan mood baik aku pagi2 yg aman damai ni...
Apa mendenya ko nih?? Period kah?? Owhh..ko lelaki..tapi...ko mmg period kah?? huhuhuhu....

Ini la apa yg aku rasa nak buat bila ko terjah2 gitu...
Mujur ko bagi salam kan..kurang sikit terkejutnya...tp..pastu...hurmm..bila ko tanya dgn feeling2 ko betul sokmo..haishhh..aku dah nyirap dah...sape yg collect markah budak2 praktikum ni..aku kan???!! wajibla aku tau brape borang ko kene isi...balik2, guna alasan maha basi..dulu..dulu..dulu..sejak dulu borang nye mcm nie..mcm nie..bukan mcm tu..so wat??!!
Itu dulu kan??!! skrg dah lain la weiii....kalau aku dah kata dua borang..DUA LA!!!
Pastu x puas hati...nak tanya plak boss mana...by all means..pi la tanya..mmg waljibalghunnah dia akan kata 2 jugak...cuba try test...

Asal critenya gini..setiap lecturer MESTI menghantar 2 set markah utk setiap pelajar..markah subjek MAJOR dan markah utk subjek MINOR/ELEKTIF..kalau ko tanya kanak2 ribena pon dia bleh jawab..kalau markah 2 subjek berbeza..wajibla 2 kene isi borang markah yg berasingan...satu lagi yg aku rasa dia confident sgt dia betul sbb selama ni depa2 rajin hantar markah satu jer...nih nama jek lecture..tp x berapa nak cerdik alert..itula..suruh hadir taklimat ko x pegi..pastu meroyan dengan hazabnya bila aku reject dan pulangkan semua markah2 yg ko hantar...puihhh!!!

Minor budak2 praktikum sem ni ialah Sastera...majornya BM so..dia bajet Sastera dlm BM kan..so sekalikan ajer la markah2 dlm satu borang..cuba ko jawab mende yg sama masa audit ISO nanti...boleh?? Ko mampu nak menahan kalaripayat para auditor2 iteww??? Wajibla x kan..sbb ko akan tuding jari kat pegawai praktikum...kan..kan...kan...
Sudah...x kisahla apa pun...markah kene asing la..ASING!!

Nah..hamek!! hamek!! hamek!! *lempang ala2 Ip Man*

Aku peduli apa ko gred 48 ka, gred 52 ka..kalau salah..aku mmg akan pulangkan balik..ko kasi betul baru aku terima dan proses..sbb apa?? sbb kalau aku terima jugak...udahnya mmg aku xkan nampak dah markah yg ko janji2 nak hantar...bila call..ayat super cliche ko.."Ehh..saya dah hantar kan hari tu??!!" kalau cakap slow2 takpe..ni kalau boleh sampai Mahbub leh dengar ko meroyan2 marah2 pegawai padahal ko tu yg nyanyuk lupa nak hantar..so..incomplete set..mmg aku reject!! Titik!!

P/S: Jgn kasi muka sangat...gred ko besar..belum tentu ko hebat..umur banyak..belum tentu ko betul..


2 comments:

  1. Waaaaaa!!! Bila mama sudah berbunyik! Tatooottttt!!!

    ReplyDelete
  2. edc lepas marah ni *jangan lempang saya*

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers