Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Tuesday 24 May 2011

A Tribute to Moochin

As salam..

Dah berbulan Moochin xde..tp x pernah lupa sbb anak2nya ada lg..dah besar2, buncit2 plak tu..rindu dgn anak baik mama ni =) Dia hilang sbb salah aku, kecuaian aku sendiri, lalai sbb x double check pagar cage dia lepas refill pinggan makan..seingat aku dah tutup..tp sbb tak DOUBLE CHECK..maybe dah tertulis sampai sini saje Moochin berkongsi kasih dgn family aku ni..sob..sob..


Cantikkan Moochin ni.. =) X byk perangai..lemah lembut, penakut sikit sbb selama ni outdoor, x brape mesra ngan manusia, ko jgn harap nak timang2, tp bila kita diam2 dia dtg sendiri dok kat sebelah..Moochin ni pemberian org..bela tp sbg outdoor..masa dapat tu kurus aje minah ni, ekor dia rosak xde bulu ..ada kutu kurap plak tu..pakat2la bela ngan Big Boss, siang mlm bubuh minyak gamat..sampai naik kuning2 bulu calico ni..hasilnya anak gadis yg cantik jelita, bebas kutu dan kurap  =)


Makin lama tgk Moochin makin besar..dlm hati..dia sihat ni..hmmm..rupa2nya pregnant..mcm ni la jdnya kalau x sempat snip..accidental babies..aku terima dgn hati gembira sbb x pernah ada yg beranak lg kat umah ni..Cik Betty dah lamaaaaaaaaaaaaa kene snip. Masa Moochin bertarung nyawa beranak, takde sape kat umah..balik skolah tgk2 dah ada 2 ekor..sekor dah siap jatuh kluar dr cage..kecik2 babiesnye..panick attack kejap..kelam kabut call Big Boss..kecohnye mcm aku yg nak branak..hehhehe..

Org kata kalau kucing beranak dia suka sorok..tp x utk Moochin..aku masuk dlm dia meow2 dok panggil sudahnya duduk bersila aku dpn dia..jd witness dia bersalin..2-3 jam tunggu..selesai sudah..total 6 ekor =) Selamat dtg baby2...sempatla jadi bidan kejap..Moochin baik aje..x marah2..thanks Moochin sbb bg mama peluang utk experience benda2 nie..

Bermula2 la idup baru Moochin sbg ibu, Giant dah jd bapa skrg ni..1 happy family at home..aku pun makin bz, maklumla dah ada budak kecik kat umah..sepanjang tempoh berpantang..Moochin duduk dlm umah, x duduk cage sbb baby masih kecik..aku tak risau sbb Moochin pandai guna toilet..kencing n yakyak kat toilet..ini yg paling aku rindu pasal Moochin..thats y aku slalu ckp Moochin anak baik, tak pernah susahkan mama..


Time flies..baby2 dah besar sikit..aktif!! masa ni dah bukak for adoption..bukan bg sembarangan..aku FILTER dulu sape yg nak ambik budak2 nie...Moochin cadang nak di snip..apa2 kita snip dulu Papa Giant..kasi cabut buang itu ball2....dialah dalang penyebab sampai Moochin hamil..muahahhahah

Baby2 nampaknya dah pandai mkn sendiri, dah tak perlu duduk dlm kotak lagi...dah boleh lepak2 dpn TV ngan kitaorg atau ngan Papa Giant dlm cage =) dah pandai explore n sepah2 umah..takpe..mama x marah..Moochin pantau je mana tu baby2 merayap..senang hati aku..Moochin pandai bela anak =D

Peneman masak..dok duduk depan pintu dapur tengok aku masak =)


Big Boss pasrah..budak kenit dlm mode utk memanjat2..Moochin dah tak kuasa nak melayan..anak2 lain dah zzz...zz.zz.. tp yg sekor ni kuat main..x reti diam..budak ni aku bela sampai sekarang..namanya SUNKISS, sempena kaler orennya tu...errr..jantan la tp nye..bukan gugurl tau..

Dari 6 ekor, sekor mati sbb kecik sgt..3 diberi pd org..sekor pada kawan Big Boss, sekor pada kawan aku, dah pindah ke Pahang dah pun, Mimi namanye..thanks Kamilah sbb jaga Mimi, sekor lg ke adik ipar aku, bininye suka kucing juga..Snow  di adopt sbb nak kawankan Jerry yg sorang2 dok umah..Alhamdulillah sihat sampai skrg..dah snip pun skali dgn Sunkiss..

Moochin..mama syg Moochin..Moochin xde tp mama ttp jaga Sunkiss n Momot, byk dah kata Moochin dah xde..mcm mana nak survive kalau dah dikeroyok stray dogs mcm tu..tp mama stil hoping..kot2 la satu hari Moochin muncul depan sliding mcm slalu..kalau x kita jumpa nanti di sana ya..doakan mama n papa sihat utk jaga dan bela nasib saudara2 Moochin yg lain pula...sob..sob..sob..


P/S: Berjurai air mata masa type entry ni..aku insan biasa..

1 comment:

  1. Walau aper pun tentu Moochin berterima kasih dgn mama yg menjaganya selama ini..moga Moochin slmt walau di mana berada..

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers