Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Monday 23 May 2011

Kitten Pt. 2 & Rozy Tiger

As salam...

huurrmmm..x bleh tdo..hari ni terasa mcm tengok wayang walaupun x keluar umah lansung..tghari layan Maharaja Lawak..mlm layan Damping Malam & Magika..lantakla org nak kata aku outdated ke hape..janji hati senang..lgpun x tgk citer2 tu lagi..nowadays takdenye aku nak gi tgk wayang..semua download aje..after all, Bebe ku belum OK lagi..patah kaki wooo...

Wondering..apa la baby2 tgh buat kat umah..tdo ke..menyusu ke? Motty, Shorty & Zul..rindunyer mama kat korg...sob..sob..sob...

Kucing aku dah byk..Betty (aka Ketua Kampung), Perla (pronounce as Peya), Adik (or Atek2), Giant, Sunkiss & Cik Momot total ada 6..dulu 7.. (used to be 11 tp dah bg for adoption) tp Moochin dah takde..gaduh dgn anjing2 liar, ada witness yg nampak..sedih aku..bangkainye pun x jumpa, sedih Allah ajer yg tahu, sebak dada mengenangkan Moochin  =)

R.I.P Moochin..mama syg Moochin..Moochin budak baik, x pernah buat perangai, beza sungguh kamu dgn yg lain2..kamu pendiam tp pandai jaga baby2..mama x pernah susah nak jaga Moochin..tenang di sana ya kamu syg..  (T_T)

Aku hilang Moochin..Sunkiss & Si Momot jd anak yatim..tinggal Papa Giant jd duda beranak 2.. Allah Maha Mengetahui..hilang Moochin Allah ganti dengan yg lain..mmg aku mencari2 kitten, utk dibuat adik utk Cik Betty, maklumla, Betty indoor cat so nak carikkan kawan dok dlm umah..satu hari ntah nape tetiba nak ikut abah gi pasar nak beli breakfast..slalunye aku tunggu umah jer..masa sampai tu..dr jauh dah nampak kucing sekor ni..lawa giler!! semangat aku intip kucing ni dgn Zul..masa nak balik kucing ni ada kat parking lot..abah sajer jer bakar.."cantik ni..apa lg..ambik la.." mcm org mengantuk disorongkan bantal, mmg nak ambik..tp...kene discuss dgn Big Boss... tgk gaya umur kecik lagi nie..silap2 lg muda dr Sunkiss & Momot..



Cantik kan??!! bulu lebat gak nie, jinak plak tu..org gila mana yg buang budak cantik2 mcm nie..Masa borak2 ngan sorg kawan kat FB KUCING TERBIAR ANJING JALANAN, dia kenal kucing nie..lokasi pon sama..kucing ni ada anak..erkkk!! terkejut berok kejap..siannya..muda lagi dah beranak...so selepas mendpt persetujuan Big Boss, esoknya lepas exam, aku ke pasar semula dgn misi nak carik kucing ni + her babies..tertonggeng2 aku mencarik..ada ler org yg pelik apahal minah ni pakai baju kurung tp dok jenguk2 kat bawah meja etc..hah..ada aku kesah!! sudahnya tak jumpa...ajak abah pusing2 kat area kedai katering..kot2 ada kat sana..JUMPA!!..ada 3 babies..org katering kata ada yg lain tp maybe dah diambil org..dgn segera aku catnap masukkan dlm kotak..mission accomplished!! Ptg tu jugak aku angkut bawak balik Balakong.. =)

 Ni la Rozy Tiger, mula2 bg nama Molly tp kene gelak dgn adik2 ipar..katanya nama sama dgn sepupu..hhmmm..tukar ler..kang ada yg kecik ati sbb nama sama dgn kucing aku nih...heheheh

 Nama ROZY TIGER ni dpt drpd Big Boss la ni..sume bahana gilo tgk Maharaja Lawak..Jozan wat lawak pasal Mail Lambung..gf nye si Rozy Tiger..ni la dptnya, tp bukan 1 yea..1+3, mcm buy 1 free 3....Rozy Tiger janda anak 3...hahahahahaha

 Seronok bila ada kitten dlm umah..mmg la keje bertambah..kos utk food bertambah, makin byk litter tray yg kene bersihkan hari2..tp keseronokkan & kegembiraan yg aku dpt..priceless..org yg ada pet aje tau..kan..kan..anak si Rozy ni sekor bg nama Motty..paling besar n paling mok2, dlm gambar, yg ekor panjang tu ler Motty..male n agak dominant, mentang2 paling besar, suka nak pijak yg Shorty & Zul..yg 2nd aku panggil Shorty..pasal ekornye kontot..tp badannya cantik mcm ada spots..dia sekor je pattern gini..yg last n paling kecik skali..Big Boss panggil Zul..hhmm..sama ngan nama adik aku..mmg serupa..both Zul tu kurus keding..yg tgh menyusu sebelah Motty tu la Zul.. =) Active 3 ekor ni..aku panggil semuanya 'Budak asrama' sbb..kene tdo dlm cage..Rozy je bebas dlm umah..bila cukup time..lepas mkn, menyusu, main n yakyak..semua ku angkut balik asrama (masuk cage)..hehehe..cpt2 besar syg2 mama semua..hopefully korg sihat, kuat, cantik, jelita, anggun, bergaya etc...okess..


Ni Motty..ko tgk tgn dia..besarkan..ada harapan mengikut jejak Makcik Gomok (Betty) ni..

Ni Motty lagi..geram tgk telinga dia tu..nak aje ku gigit2..arrgghhh....rindunyer mama...

mula2 ingatkan nak foster je budak2 nie, nak put up for adoption bila dah cukup umur..sbb plannya nak ambil sekor aje buat pengganti Moochin n nak jadikan kawan si Betty..so Rozy menjadi pilihan..tapi...hati dah jatuh sayang kat budak2 asrama ni...mcm mana??!! 

argghhh..well..hhmmm...Big Boss, boleh tak kita tambah baby lagi 3 ni?? pls..pls...Insyaallah, murah rezeki kita yea Big Boss =)


P/S: Panjang giler entry nie..kesimpulannya..aku boleh je nak buat essay beribu2 patah perkataan kalau pasal anak2 kucing aku nih..boleh jer bercerita 7 hari 7 malam..antara korg larat dgn x larat je nak baca..hehehe

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers