Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 15 August 2013

Niki baby pegi snip

As Salam...

Lamanya x jenguk blog..smlm baru masuk keje...mak aii..ofis kosong...raya sakan officemate aku nih sume....
Entry ni dah lama terjeruk..sian...so hari ni aku publish la...Ni entry pasal Niki baby pi snip...Niki ni atau nama panjangnya NikitaJovi sebenarnya anak kepada Ellie..kucing preggy yg bangbo foster dan akhirnya ter PR..Ellie ada 3 anak...sekor aku ambil..sekor acix roti sardin kepit ie acix Nana amik, si Percy namanya dan sekor lagi si Jojo masih dalam jagaan bangbo rasanya. Bila dah amik anak kecik..perkara pertama yg muncul selepas vaccine n deworm ialah...bila layak utk di snip!! hehehehe 

Niki ni gugurl..aku xmola dia dah pandai on heat baru terhegeh2 nak pi snip..bila on hear..blodd vessel dia kembang..so chances nak ada bleeding teruk tu sangat tinggi...so bila Niki cecah 1.5kg je..aku terus minta bangbo hantarkan pi snip..

Pic ni semua courtesy daripada nurse Hannah dari klinik kembiri setapak..si Niki berkampung 1 hari kat umah nurse Hannah..sbb dia di neuter masa weekdays..aku kan keje..mana sempat..
 
Alolololo comelnya anak mama nih....ni selepas dpt ubat pengsan...alahai...ciannya dia...tapi sblm tu aku dah ckp ngan Niki..aku buat ni utk kebaikan dia..abg n kakak2 dia kat sini semua dah neuter..

Sudah selamat di spay..tgk tu..lukanya kecil jer..insyaallah cepat baik..dulu..klinik kembiri buat torehan yg agak panjang tp skrg dah buat mcm ni..depa jahit dari dalam..ini lebih baik..
Tapi yg kelakarnya...ada vet yg x buat mcm ni..mula2 dolak dalik kata sama jer torehan kecil atau besar, tp bila tanya lagi rupanya depa x reti buat camni...ahahhahahaha.... Tapi xpe la...setiap vet ada pandangan yg berbeza..mcm ada mazhab lain2 plak ek..aku x kisah janji kucing tu selamat...

Dah selamat...dah plaster...syukur selamat semua..

Nurse Hannah bawak balik dulu..esoknya baru diserah pada bangbo then baru pulang balik kat aku...tgk tu...manja nya dia...nak mintak kesian n mintak sayang..yelah pesakit kan...pas operation....

Selepas 1 minggu..luka dan baik...bulu dah mula tumbuh..xde apa2 komplikasi..bengkak2 sikit tu biasalah..sbb si Niki ni aku x cage..dia x lasak sgt..cuma pas 3 hari bahagian tu bengkak besau guli sikit sbb masa tu dia dah start active x duduk diam..tp pastu dia surut balik..

Niki sekarang...happily spayed!! kehehehhehe...

P/S: Tq nurse Hannah ngan Bangbo..jasamu dikenang...


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers