Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Friday 2 August 2013

ketupat keputat

As Salam..

Ihik..ihik...apa buat hari ini...haa...gigih belajar menganyam keputat...eh...ketupat.....
Alkisahnya..aku ni sblm kahwin every year dok belajar anyam ketupat...tapi fail..setiap kali itu juga aku akan end up nangeh sbb kene tinggal dengan abah..abah dah anyam penuh sebesen then dah siap buh beras dan nak rebus..aku sebijik pon x jadik..daun siap jahanam jadik roti kirai...aigooo.....

This year...ada peluang belajar lagi..sibuk kak liya menganyam..aku kenen2 dia nak belajar..udahnya dah semua bertiga menganyam...ahahahhahaha....

Ni..sifoo tgh ajar anyam ketupat kat cik Jep...cik ni pensyarah PJ dan KOKO...belajar hands on hoccay....huhuhuhu...
 
Hek eleh...ketupat baru halfway dah kecoh...kehehehhehehe 
*dengki...dengki...masa ni ketupat aku masih xde rupa bentuk lagi...*

Anyam punye anyam...gulung punya gulung...x jadik2....Argghhhh.....Udahnya give up..bencila! Nanti la buat balik...Wuuwuwuuwuwuwu....

Boss pon gigih lepak kat bilik kami...tapinya dia sibuk nak buat ketupat jantung....arrr...aku baru tau akan kewujudan ketupat jantung...menganga kejap...Sebab selama ni tau ketupat sate dgn ketupat bawang jer...ketupat sate lilitnya 4 kali..ketupat bawang lilitnya 3 kali...rupanya ketupat jantung ni...xde lilit2 sangat..sbb satu bahagian hujung daun kelapa tu dibiarkan bercantum...

Ni la..sifoo keputat...

Victory!! Success!! Setelah gigih berhempas pulas dari pagi..kol 3 lebih tadi baru siap keputat ketupat nih...giler lama...haishhhh....

P/S: balik nanti nak carik riben lama2 and nak buat banyak2 pastu sangkut kat cage anak2 bulus..depa pon nak beraya weh...

1 comment:

  1. dulu kekecik aku belajar time nak raya tak pernahnya jadi.. sekali time form 3 subjek seni diwajibkan pass anyam ketupat.. terus terrer aku weh!

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers