Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 8 November 2012

Teal, Cyan & Jovian Mandagie..hazabnya!!

As Salam...
Hhmm..entry ni xde apa2 la sgt..cumanya..hhmm..tgh serabut..serabut toge ko!! Aku nak mencarik baju ..takpon kain...SPECIFIC mesti kaler seperti yang tersenarai dibawah..dan juga purple...Nape? Utk apa? Hhmmm...ni semua hal adik aku la..dia nak kawin..so kene la ikut colour theme dia...hhmmm...


Skali tgk mcm sama jek..mana satu teal.mana satu cyan..ntah... Dalam pada aku pening2 nak carik kain ni pulak..yela..masa dah singkat..nak tempah lagik..kot2 nak hantar sulam ke hape..kan....hadooii....tolongla permudahkan urusan aku ya Allah...dah ler aku ni kureng sikit bab kain mengkain nih...lahai..mmg nak kene bawak mama la carik kain..nak harapkan aku...hhmm..sampai sudah x jumpa!! x pun balik2 tgk yg dibeli kain kali hitam takpon pink..huhuhuhuh...

Tapi ada satu hamba Allah ni..dia kata kat aku...

"Ala..apa susah2..ko order je dari Jovian Mandagie kat Zalora.com..xpon..pegi je butik dia..kompom mcm2 kaler ada..acik2 tailor bz dah ujung thn nie..lagipon ada yg jahit tak kemas sgt esp kalau kain lembut atau lace...Tapi ko xleh pakai lace tau..nanti lagi nampak gemok.." 

Jujur kata..aku rasa pijak2 je makhluk nie...aku sedar diri..x mcm dia..slim melim (selim ke? mcm kuruih kedengkik jerrr..)..duit berkoyan2 ler kot (tapi pinjam duit aku pon x bayar2 lagik)...aku ni biasa2 jek..rasanya aku x pi kenduri tu bogel dah cukup bagus tau..Pastu xde plak aku kata nak carik lace..sape yg nak buat baju kain lace..hhmm..setelah dikorek2...dia yg nak pi beli kain lace...ada sale kat Gullatis ke hape sempena Deepavalai..ntah..mana la aku tau...

Aku rasa la..mungkin dia ni teruja la & rasa up to date la kot berjaya sebut nama designer femes kan..yg aku tau.. pertamanya..Jovian Mandagie x buat plus size tops/kurung melainkan ko tempah eksklusif dgn dia..ko ingat aku ni retis ka??? Miss Malaysia?? Datin?? Puan Sri?? semua pon bukan..aku bukan sape2.. Tapi so far..acik2 tukang jahit yg aku hantar baju x pernah mengecewakan..elok je jahit kemas..

Yang keduanya..x paham ngape dia sibuk nak propose kat aku si Jovian ni bersungguh2..err..ko sedara dia ke?? Tak mungkin..sbb nama dia pon Bedah Bedol...bukan Bedah Mandagie (Bedah Bedol bukan nama sebenar, harap maklum)..lg pulak aku tau kampung ko kat pekan Alor Setar tu jek.. Tetiba aku rasa kan...adakah dia baru first get to know this designer name/work..tu yg dia rasa mcm 'in' sangat sampai asyik nak mention Jovian byk2 kali ala2 sepertinya bertasbih...hhmm..kesian..peraq rupanya..hahahhahah...

Kesimpulan yg aku dpt buat dari statement Bedah Bedol ni sebenarnya nak bgtau aku yg..
  • dia nak pi beli kain lace kat Gullatis..yele..tempat mak2 datin kot..kata exclusive kan..ada aku kesah?!
  • Nak carik kain RM seratus lebih semeter..yele..manyak $$$ gamaknya..tapi..ada aku kesah??!
  • Dia slim..aku gemok...err..ya betul tu..tp aku mkn pakai sendiri, x mintak $$$ dia pon..so kenapa dia perlu kesah?? dah aku pon x kesah??
  • Dia kalau nak hantar baju carik tailor class yg hebat...err..ada aku kesah??   
Berbalik pada isu baju nie...masih mencarik2 masa bila nak pi survey...pastu satu hal nak nganto ke tailor..rasanya aku kene carik satu hari la nak polish balik sewing skill aku yg dah berkarat..barang2 jahit baju sume dah mana2 aku letak..yela...dah lamaaaaaaaaaaaaaaaa sgt x menjahit..kene masuk kelas intensif balik la kot utk refresh...Homaiiiii....

P/S: Baju2 Jovian Mandagie mmg cantik2..kesimpulannya kalau ada saiz aku.. lama dah aku order...kan..kan..ppfftt!!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers