Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Tuesday, 23 December 2014

Jambu..jambu...

As Salam..

Haiii....lama nye x bersiaran..kehehehhe...musim2 hujan ni..murah rezeki..pokok jambu depan umah berbuah...seperti biasa buahnya banyak...x larat nak makan...org mintak ku bagi aje..siap bg beg plastik...amikla..rezeki korang....

Ni haa...jambu air...kali ni besar2 buahnya..tp nasib2 la..kadang2 ada ulat dah buat sarang dlm tu...almaklum manis...sungguh mcm tu...byk yg ok yang dapat kami makan sampai sengkak perut...

See..told ya..mmg banyak...yg jatuh2 bukan sbb x kutip..tapi sbb ala2 fragile buahnya..kene ujan...berlonggok yang gugur..kene langgar dengan lori tong sampah (pokok ni temetot je)..selonggok lagi jatuh....burung main lompat2 ke..burung gado atas tu..luruh lagi...udahnya aku sapu je semua buahnya ke pangkal pokok..bikin baja :p

Semalam jadik farmville lagi...seplastik besau ku bawak pi opis..rezeki kawan2 opis..sblm tu..dah hantar ke ampang...ada yg dah dipetik dek kawan2 yg datang bertandang kat umah sabtu lepas...

Hah..masih ada lagi..sape nak mai dtg pi kutip sendiri..ai tak sampai n dah tak larat...keheheh..

P/S: Banyak pahala org yang tanam ni..kami tumpang makan jer...sbb masa pindah umah ni..pokok ni dah mmg sudah berbuah...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers