Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Tuesday, 23 December 2014

Penangan paper fan!!

As Salam..

Ni namanya entry peram pekasam...kehehehhehe....

Masa kazen big boss kawen..kami2 ni diminta buat photobooth..errr...asalny mmg aku x kreatif dan x reti..zaman aku kawin mana ada mende alah semua ni..tp belasah ke la..request dr pengantin... 
Pikir punye pikir..yg mudah buh paperfan sajork..modal x mahal..pakai kertas jek..daripada ko nak print banner mahai2 takpon beli ntah langsir jurai2 ke hape kan...

So..selepas dah setuju nak buat bahan yang kos rendah...aku pon mula lah melipat2 mende alah ni...kalau kertas biasa x susah..kalau kene kertas keras..lenguh juga jari2 nih...cuma x naik muscle2 jek nih..sesambil tgk tv, sesambil tgk kdrama, tangan aku menggentel mende ni ler..buat siap2..then baru cantum2 kan...

Dah siap..cantum2kan ler...bahagian yg kat tgh tu ikut suka..kalau bunga kan ada bulat tgh2 nya kan..so either ko nak bubuh kertas yang dipotong bentuk bulat atau ko nak bubuh paperfan saiz kecik kat tgh pon boleh..ikut suka masing2..oohh...abaikan tilam masam tu..tu tilam lepak2 kucing namanya..

Aku pilih utk bubuh kertas sajork...stack mcm2 atas tu kang berat plak..risau runtuh plak nanti bila dah di lekat atau stapler..

Keje x kemas sgt..tp bolehla utk org bertaraf novice..kan..kan..kan..

 Nahhh...ni hasilnya :)
Cun tak?? Cun tak?? Hoii..ckpla cun..nak patah tangan aku melipat tu weiii...kaler ijau n pepel tu mmg ikut tema baju pengantin..cantik baju depa nih..sape sangka kombinasi warna nie mmg cantik...dulu aku naive jugak..kaler pelik2 je tolak..skrg ni senang aje..aku tgk kombinasi warna pada kain saree..kalau ok..maknanya ok jugakla kalau dibuat baju kurung atau jubah atau apa2 aje la...kain saree kan very colourful..kan...

ok..ni pic interframe gedik dgn kazen ai..err..kazen big boss..alah..kazen dia kazen aku jugekk...btw, ni props kecik2 tu pon aku buat jugak...kehehehhe...

P?S: Penat juga bikin mende nie tp it was fun..alhamdulillah menjadi..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers