Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Geng Betty

Friday, 22 August 2014

MH17 dalam kenangan..

As Salam...

Sedih hari ni..bukan untuk aku jer..seluruh rakyat Malaysia..akhirnya jenazah MH17 yg ditunggu2 akan tiba pagi ini..
Bendera dikibar separuh tiang...aku? separuh senget rasanya hari ni..sedih :'(
Sejak semalam gigih aku menggeledah beg dan kotak mencarik baju hitam..yg ada dah tak muat! Damn!!

Habis je baca yassin yg mmg rutin kami kat opis ni setiap jumaat...aku gigih tgk live streaming pasal event ketibaan jenazah ni...aku kenal sorg je yg terlibat...tp ntah nape mcm direntap2 hati ni..sedih nya x boleh nak ckp...selesai je semua jenazah dan abu mayat naik kereta yg disediakan..bermulalah tempoh 1 minit berkabung..dalam hal ni..kita nampak walau berbeza agama dan bangsa...kita ttp bersatu atas nama Malaysian.

Sudahnya..hari ni..sengal jek rasa..haih...

Al-Fatihah untuk semua mangsa nahas MH17 yg beragama Islam...Allah lebih tau apakah hikmah disebalik kejadian yg menimpa kalian..
Takziah buat keluarga arwah..mohon tabah..menangisla jika perlu utk meredakan kesedihan di hati..tp segera la bangun semula..kenangkan waris2 arwah yg lain yg masih perlukan sokongan dan perhatian..

P/S: I'm coming home.. I'm coming home..tell the world I'm coming home..X sabar nak tunggu hasil pemeriksaan black box MH17..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers